مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قيمت شمش
نوشته شده توسط : hamiransteel

مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تغیر قيمت شمش

اولین عامل مهم در تغیر قیمت شمش، گرما و بالا رفتن دما بود. بدین منظور که گرمای هوا باعث شد تا کارخانه ها اقدام به کاهش تولید کنند زیرا برق لازم برای تولید آنها باید به مصارف خانگی می رسید. این امر در نهایت موجب شد تا با کم شدن عرضه، قیمت نیز افزایش پیدا کند. دومین عامل تاثیر گذار در تعیین قیمت شمش، کاهش یافتن میزان عرضه گندله می باشد. گزارشات حاکی از آن است که در هفته ی اخیر قیمت گندله به 400 تومان در هر کیلو رسید و در نتیجه قیمت کنسانتره نیز بیش از 300 تومان ثبت شد.

سومین عامل هم موضوع صادرات می باشد. صادرات زیاد به مناطق مخلف از جمله خاور دور، باعث شده تا این محصولات بجای آنکه در بازار داخلی عرضه بشوند، به بازار صادراتی راه پیدا کنند. اما نکته قابل تاملی که وجود دارد، موضوع ارز آور بودن صادردات است. از آنجایی که صادرات باعث می شود تا ارز زیادی به کشور وارد شود، بسیار دور از انتظار که حجم صادرات کاهش یابد.

تاثيرات غير مستقيم چين بر بازار

به دلیل افزایش میزان تقاضا در کشور چین، در بازار مقاطع نیز شاهد رشد قیمت چشم گیری بودیم. افزایش قیمت ها در نهایت موجب شد تا به دلیل شرایط نامناسب، همه ی فعالان بازار نگران شوند. در حال حاضر نیز به دلیل بالا رفتن میزان تقاضا در چین، قیمت سنگ آهن نیز افزایش یافته است و این امر موجب شده تا قیمت سنگ آهن تا 90 دلار نیز ثبت شود. لازم به ذکر است که دولت چین به 5 استان خود اعلام کرده است تا ماه فوریه سال بعد، حجم تولیدات خود را تا 50% کاهش بدهند.

در نتیجه چینی‌ ها سعی می‌کنند در فاصله زمانی باقی مانده تا اواخر نوامبر تا می‌توانند تولید خود را بالا ببرند که در زمان کاهش تولید از موجودی کافی بهره‌مند باشند. از اول نوامبر که تولید کاهش پیدا می‌کند تقاضای سنگ‌آهن هم پایین خواهد آمد. علت دیگر افزایش تقاضا در چین، جانشینی زغال سنگ با سوخت گاز و انرژی‌های تجدید پذیر بخصوص انرژی خورشیدی است. دولت چین با امضا قرارداد پاریس در حال سرمایه‌ گذاری بسیار سنگینی در این دو بخش است و همین مسئله تقاضای فولاد را در این کشور بالا برده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: